עשרה טיפים לשמירת שולחן העבודה מאורגן נקי ופרודוקטיבי
שולחן העבודה שלכם מבולגן?
שולחן מבולגן מוריד מהיכולת שלנו להשלים משימות ולהיות במיטבנו בעבודה,
ולא- ערימות מסודרות הם לא התשובה.
הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לשמור על שולחן העבודה נקי ומוכן לעבודה:
1. קופסא.
יש לנו מלא "קופסאות" למיילים שלנו, אבל אין לנו מקום לדואר נכנס פיזי או ניירות שדורשים טיפול או סידור.
כדאי שתהיה קופסא כזו או מגשית.
2. פח אשפה.
כן, אפשר לשחק כדורסל אשפה… ואפילו לקלוע בחלק מהפעמים.
אבל אם יש לכם פח אשפה סמוך.. סיכוי גדול יותר שכל מה ששייך לשם יגיע למקומו ולא יישאר זרוק על השולחן שלכם.
3. מינימום ניירת נכנסת.
הפחיתו את מספר ההדפסות, הדוחות, הפתקים.
כל מה שאפשר לנהל באון ליין – עדיף! גם ירוק יותר!
4. היפטרו מהבלגן.
מכירים את אלו שכל השולחן שלהם מלא באוחזי נייר ממותגים שהם קבלו במתנה, משחקים משרדיים מעלי אבק, ציוד משרדי למכביר ועוד ועוד ועוד? אתם גם כאלה?
אז הגיע זמן לעשות פסח.
שולחן פנוי ונקי יעשה לכם רק טוב. עדיף לעבוד באינטרוולים של 20 דקות, 5 דקות מנוחה.
מדענים גילו שהמוח עובר סוג של מחזורים, ירידות ועליות בפוקוס, לכן טוב לכבד את המחזורים הללו על ידי הפסקות מתודיות בעבודה.
5. קוביית זמן לניקוי השולחן.
קבעו עם עצמכם פגישה שבועית (פגישה חוזרת ביומן) לניקיון השולחן.
חבילת מגבוני ניקוי תהיה מועילה לפגישה הזו.
6. לא לזבל.
נייר, עטיפה ממזון.. פשוט אל תניחו זבל על השולחן שלכם מראש.
הטריק הוא להחזיק את הזבל ביד עד שהוא מגיע ליעדו התקין.
7. פריטים לתזכורת.
לפעמים אנחנו שומרים פריט מסוים על השולחן לצורך תזכורת כמו סוללה כדי שלא נשכח לקנות סוללות חדשות, מאמר מעיתון שאנחנו רוצים לזכור להראות לחבר, מחסנית דיו ריקה כתזכורת ועוד.
במקום להשאיר את הפריט על השולחן – רשמו לכם תזכורת באפליקציית המשימות שלכם, סרקו את המסמך או צלמו את הפריט ושמרו אותו באופן דיגיטלי.
8. יש ספק?
אין ספק! סטטיסטית, לא נזדקק לעולם ל 99% מהניירת שאנחנו שומרים, לכן אם יש ספק – אין ספק – זרקו את הנייר למחזור.
אם יש נייר שללא ספק צריך לשמור, תייקו אותו בקלסר עם חוצצים לפי נושאים.
9. לסרוק, לסרוק.
אפשר לנקות הרבה מהבלגן על ידי סריקת המסמכים שאתם שומרים, ועוד יתרון עצום – יהיה הרבה יותר קל למצוא אותם אח"כ.
10. לסגור את היום.
להקדיש 10 דקות בסוף היום לסידור וניקוי שולחן העבודה מאפשר לנו לסגור את יום העבודה, בייחוד אם אתם עובדים ביחד – זה יכול להיות הריטואל שמפריד בין זמן עבודה לזמן בית.
Comments