top of page

ליווי מנהלים

ליווי מנהלים

המשאב הכי חשוב הוא המשאב האנושי. העובדים שלכם. זה ברור.

זו עובדה מוכרת וטריוויאלית, אבל איכשהו, הפער בין המודעות שלנו לנושא הזה לבין הביצוע בשטח – הוא כמרחק ממזרח למערב.

עבדתי פעם עם מנהל שהייתה לו נטייה להקרין שליליות, חוסר שביעות רצון וביקורת.

כשהערתי לו על זה הוא ידע בדיוק על מה אני מדברת וגם ידע שהדבר פוגע 

בהתנהלות העסקית והמשפחתית שלו. אז עשינו עסק: בכל פעם שהיה מביא איתו את 

השליליות למפגשים שלנו, אני הייתי מרימה אצבע. ובכל פעם הוא היה צריך לעשות 

פרסה ולנסות לשנות את האופן שבו הציג את הדברים. הצעתי לו גם שירשום לעצמו 

במקום בולט בבית משפט כזה שיזכיר לו את הנושא. 

זה עבד.

למה? כי הכל עניין של אימון. לאמן את המוח לשנות את תבנית החשיבה. ברגע

שהצלחת, ההמשך קל כמו לרכב על אופניים.

 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל לאמן ולשנות את תבניות החשיבה:

  1. ​תקשיבו לעובדים שלכם. אבל באמת, תקשיבו. התחושה שמישהו מקשיב להם שווה לעיתים יותר מהמשכורת. והיי! כל עובד שלכם הוא אוצר בלום של ידע ורעיונות. אולי הם יעלו משהו שלא חשבתם עליו קודם? הקפידו להקדיש זמן ביומן לפ.ע שבועי עם כל אחד ואחת מהם.

  2. נותנים משוב? מעבירים ביקורת? התחילו עם הפידבק החיובי ואח"כ עברו לנקודות לשיפור. ושם, זכרו להתייחס לאופן ביצוע המשימה ולא לעובד ברמה האישית. למשל, במקום "אתה לא מעמיק" החליפו ב"בסעיף 2 בדו"ח הזה צריך לפרט כך וכך...". 

  3. צרו נהלים ומדיניות. תקלות קורות וייקרו, אבל החוכמה היא לנתח את הסיבות, להפיק מסקנות וליצור נהלים שיסייעו להתמודד עם הדברים בפעם הבאה שייקרו. בכלל, ספר נהלים פנימי שמתפתח כל הזמן הוא דבר חכם בעסק.

 

וזכרו,
כמנהלים – אל תהיו צודקים. היו חכמים. קשה אבל אפשרי (ירים את ידו האגו שלא אוהב להיות צודק...). כמנהלים אנחנו קצת כמו הורים, והתפקיד שלנו הוא להעצים ולגדל את העובד וההצלחה שלו – היא הצלחה שלכם!

 

מוכנים להעצים את צוות העובדים שלכם? בואו נדבר!

 צור קשר

 

Contact
bottom of page