שמונה טיפים ריאליסטיים לניהול זמן כשעובדים מהבית





בהרמת יד –

אצל מי הגבולות בין המשרד, הבית והילדים היטשטשו ונהיה בלגן גדול בקורונה?

אם לא הרמתם יד אתם כנראה בזום, ובמקביל שולחים וואטסאפ וצועקים על הילדים לעשות שיעורים.


ניהול זמן הוא מאתגר בימים כתיקונם, ועל אחת כמה ואחת כשעובדים מרחוק.

הנה כמה טיפים ריאליסטיים שיוכלו לעזור לכם:


1. ישיבת ועד בית.

אם גם בן/בת הזוג שלכם עובדים בבית, חשוב לדעת מי עושה מה ומתי.

הכינו תכנון פעם בשבוע.

התכנון יכלול נתונים כמו היכן ישב כל אחד מכם, מי יטפל בילדים בכל זמן נתון וכו'.

הלוח יכול להתנהל ביומן דיגיטלי משותף או על נייר שתלוי על המקרר.


2. איפה, איפה, איפה העבודה?

הקצו מקומות שונים לפעילויות שונות.

לדוגמא- השולחן בחדר השינה משמש רק לעבודה, השולחן בפינת האוכל משמש לאכילה ולזום של הילדים.

זה חשוב ליצור קשר בין הפן הפיזי לפן המנטאלי.


3. אמצו לכם אפליקציה.

יש מגוון אפליקציות להגברת פרודוקטיביות- יומנים, ניהול משימות וניהול פרויקטים.

בחנו אופציות שונות ואמצו לכם אחת שמתאימה לכם.

הם יעזרו לכם גם לנהל את הגבול בין בית לעבודה על ידי התרעות על תחילתו וסופו של יום העבודה.


4. בוקר בא, להתלבש לעבודה.

לא פיג'מה, לא סווצ'ר מהוה.

התלבשו בבוקר כאילו אתם הולכים למשרד, כולל נעליים, איפור, עגילים וכל העניינים האחרים.

הרוטינה הזאת שומרת עלינו מבחינה תודעתית ונפשית, ומבחינה בין לילה ליום, בין זמן עבודה לזמן בית.


5. הקציבו לעצמכם זמן להפסקות.

כדאי לכתוב אותן ביומן כדי לוודא את קיומן.

נצלו את הזמן להליכה קצרה, לשיחת חולין עם חבר או קולגה.


6. השתיקו את הסושיאל.

זו התמכרות כלל עולמית, זה מסיח את דעתנו וזולל את הזמן שלנו.

בזמן העבודה השתיקו התרעות, או שתגבילו את השימוש במדיה על ידי אפליקציות ייעודיות.


7. שקיפות בין עובד למנהל.

ייתכן שאתם נאלצים לעבוד בשעות לא שגרתיות בגלל הבלגן בבית, או שאתם מתמרנים והזמינות שלכם יורדת בימים מסוימים.

בכל מקרה – תקשורת פתוחה ושקופה בין עובד למנהל תגרום להערכה ראליסטית של הזמן העומד לרשותכם לצורך בצוע משימות, תביא לתעדוף נכון, תיאום ציפיות והורדת מתחים.


8. הצבת גבולות שעובדים עבורך.

עכשיו, כשהדרך חזרה מהמשרד היא הדרך מהמטבח לסלון, או מחדר העבודה הסמוך, ומאחר ואנחנו זמינים 24/7 בוואטסאפ ומייל, קשה להציב גבולות בין בית לעבודה.

אז מה עושים?

שימו התראה (שעון מעורר) חצי שעה לפני המועד שקבעתם שהוא סיום יום העבודה שלכם.

הכניסו את הלפטופ לתיק. אם אפשר – כבו אפליקציות שקשורות לעבודה בלבד.

עוד טיפ קטן – אתם יכולים לכלול את שעות העבודה שלכם בחתימת המייל.

זו תזכורת טובה לכם ולסובבים אתכם.


פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

צור קשר

לשאלות ופרטים נוספים

 

 

נילי רותם - מובילה מנהלים להצלחה.

כל הזכויות שמורות© לנילי רותם | הובלת מנהלים להצלחה