כל הזכויות שמורות© לנילי רותם | הובלת מנהלים להצלחה

לשאלות ופרטים נוספים

 

 

נילי רותם - מובילה מנהלים להצלחה.

צור קשר

שש טכניקות מוכחות מדעית להכפלת הפרודוקטיביות

August 2, 2019

החמרים:

יום עבודה

 

הוראות הכנה:

1. לקרוא כל טכניקה וטכניקה

2. להנהן

3. לא להסתפק בהנהון בלבד, לחשוב - כיצד ליישם את הטכניקה הזאת בחיי היום יום.

4. לנסות את הטכניקה

5. לזכור שזה לוקח זמן, שינוי בהתנהלות לא חל בין יום.

6. קדימה הפועל

 

טכניקה 1: התחילו שעה קודם

כפתור הסנוז החביב מפתה אותנו להמשיך ולנמנם. יחד עם זאת, יש המון המון הוכחות מדעיות לכך שככל שנהיה אקטיביים בבוקר, ומוקדם ככל האפשר – כך נפיק יותר. מחקרים מוכיחים שצפורי הדרור פרודוקטיביים יותר מהינשופים. הבוקר הוא גם הזמן הכי יצירתי שלנו. שיא התפקוד של המוח שלנו שעתיים אחרי היקיצה. תכננו לנצל זמן זה למשימות המאתגרות קוגניטיבית. שלא לדבר על זה שהמשרד שקט ונעים לפני שכולםםםםם מגיעים.

ולגבי כפתור הסנוז - מחקרים מראים שהוא גורם לגוף ולמוח שלנו להתבלבל, ומשאיר אותנו עייפים ומבולבלים.

 

טכניקה 2: ישיבות

סקרים מראים שעובדים משתתפים ביותר מ-60 פגישות בחודש, כאשר כחצי מהם לא רלוונטיות או לא אפקטיביות. המשמעות היא בזבוז של כ-30 שעות בחודש. מטורף!

 

הטריק הכי פשוט הוא לעצור רגע אחד לפני שאתם אומרים כן לפגישה ולשאול את עצמכם – האם חיוני שאשתתף בפגישה זו? האם מישהו אחר מטעמי יכול לעשות זאת?

 

אם אתם בוחרים להשתתף בישיבה- תוודאו שאתם יודעים מה האג'נדה, ומה התוצר המבוקש מאותה ישיבה.

 

טכניקה 3: שקט בבקשה!

אם אתם עובדים במרחב פתוח open space, אתם בטח יודעים כמה קשה להתרכז כשמסביב רועש. ממש ממש שווה להצטייד באזניות מתאימות.

 

טכניקה 4: מדיטציה

לא חזרתי הרגע מהודו, ואני לא בדרך לויפסאנה במדבר.

יש אחלה מדיטציות ביו-טיוב, ויש שפע אפליקציות ייעודיות בתחום. כל שנדרש להשקיע - 10 דקות ביום. מחקרים מראים שמדיטציה גורמת לשינויים מבניים במוח, באיזורים שקריטיים לעיבוד סנסורי, קוגניטיבי ורגשי.

 

טכניקה 5: הנפילה של אחרי ארוחת הצהריים

אתם בטוח מכירים את זה. בוודאי אם אתם מאלו שאוכלים ארוחה בשרית בצהריים. ככל שהמזון שלנו עשיר בפחמימות ושומן, הגוף מפריש יותר אינסולין, מה שגורם לתחושת עייפות.

אם אתם יכולים לחטוף תנומה של 20 דקות – מה טוב. לפעמים יש לי חלון בין פגישות, ואני משעינה את המושב ברכב, שמה לי שעון מעורר ומתנמנמת לי בכיף.

בכל מקרה שווה להרכיב את ארוחת הצהריים מהרבה חלבון וירקות. זה גם בטח טוב לדיאטה!

 

 

 

טכניקה 6: מה התכנית?

מה שאנחנו רואים על שולחן העבודה שלנו בדקות הראשונות של הבוקר ישפיע על היום שלנו.

לכן מומלץ להקדיש מספר דקות בסוף כל יום על מנת לבחון מה עשינו היום, האם יש משהו שלא הספקנו וחשוב להשלים מחר – ולהשאיר לעצמנו רשימה מודפסת או כתובה על שולחן העבודה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

פוסטים אחרונים

November 4, 2019

September 14, 2019

Please reload

ארכיון
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square